tire tracks and broken hearts

Az van, hogy az én őseim között minden bizonnyal akad néhány strucc is, mert a megküzdési technikám az azonnal nem megoldható dolgokkal (és emberekkel) kapcsolatban olyan, hogy egyszerűen nem veszek róluk tudomást. Ennek ellenére most, hogy pontosan egy éve ég az autóm műszerfalán a MAINT READY felirat, kezdtem úgy érezni, hogy azért ideje lenne lassan elvinni a kocsit szervizbe (különös tekintettel a hangokra, amelyeket az utóbbi időben ad, és amelyekkel kapcsolatban megpróbáltam elhitetni magammal, hogy csak hallucinálok, amíg többen meg nem kérdezték, hogy miért zúg így a kocsi).

A márkaszerviz ugye drága, de ha már ott voltam, rákérdeztem az ablaktörlő-ügyre is (télen elkövettem az a hibát, hogy utólag kevésnek bizonyuló jégoldó folyadékot spricceltem az ablaktörlőre, majd elindítottam, minek következtében mindkettőről letépődött pár ablakhoz fagyott gumicafat, amelyeket azóta lóbál, és a gyerek is kérdezte, hogy “anya, a születésnapomra ugye kicseréled az ablaktörlőt?”*). Aszonták, mindjárt jönnek vissza az árajánlattal, addig üljek le, úgyhogy leültem, körülnéztem, mire rögtön odaugrott hozzám valaki, hogy ugye konnektort keresek, az ott van, a wifijelszó meg ez és ez, majd hozott nekem egy kávét. Ekkor gyanakodni kezdtem, h drágába lesz nekem az az ablaktörlő, akár a tizenötezer forintot is elérheti (de legalább nem nekem kell vacakolnom vele).

Utána visszajött a személyes kapcsolattartóm, és azt mondta, hogy hát, hetvennyolc. Az arckifejezésem láttán hozzátette, hogy ebben a munkadíj is benne van. Én erre úgy reagáltam, mint a B-kategóriás akciófilmekben a főgonosz a leszámolásos jelenetekben, hogy rögtön elétártam aljas tervemet, miszerint akkor már inkább beugrok a Homasitába, és veszek két ablaktörlőt ott ötezerért. A személyes kapcsolattartóm rezzenéstelen arccal visszakérdezett, hogy biztos vagyok-e abban, hogy nem kérem náluk az eredeti, gyári ablaktörlőt, de nem inogtam meg.

Ekkor jött a következő rész, hogy szóltak, hogy gyanús benzinszag van az autóban, lehet hogy elrepedt a fluxuskondenzátor, és az már hatszámjegyű lesz, mire idegesen kirohantam, majd öndiagnosztizáltam a probléma okát, amely abból állt, hogy amikor utoljára, idegbajosan jégoldottam, akkor berserker üzemmódban nem is spricceltem, hanem letekertem a tartály tetejét, és löttyintettem, majd dolgomat jól végezve nem tekertem vissza a kupakot. A szóban forgó mechanikai problémát ekkor ingyen megszüntettem** magamnak (és ebben a munkadíj is benne volt).

Ezt követően jött, hogy szóltak, hogy a fura hang amiatt van, mert az első kerekek csapágyait lassan cserélni kéne, ennek a munkadíja 75ezer, mert csapágyanként két és fél óra, és náluk 15 az óradíj. Én azt feleltem, hogy átgondolom, csapágyat úgyis rendelni kell.

Ekkor akadt egy kis időm, amíg olajat cseréltek ötszörös áron, meg ilyesmi, úgyhogy felhívtam a Rendszergazdát, akivel nagyon jól lehet együtt felháborodni (illetve azért is, hogy megkérdezzem, kisker is-e az a Homasita, ahova ő szokott vinni), és a Rendszergazda minden elvárásomat kielégítően fel is háborodott velem együtt, idézném, “öt óra alatt te is kicserélsz két csapágyat pdf-ből, egy szerelő egy óra alatt megcsinálja”, és ennek örültem, mint bóknak, amíg hozzá nem tette, hogy “ja, és a Homasitában szerintem kérned sem kell, maguktól le is cserélik az ablaktölődet, ha megveszed, mert rád néznek, és rögtön elkezdenek félteni, hogy két lépés után átesel rajta”.

Utána akadt még egy kis időm (ami óránként tizenötezer forintomba került), úgyhogy megosztottam Tarhonyakártevővel, hogy képzelje el, előző este megvettem a jegyeket a Pink Floyd tribute lézershow-ra, meg a Roger Waters koncertre, és a jegyek megvétele után derült ki, hogy a lézershow-ra sikerült pont az L. mellé szereznem (aki már sokkal korábban megvásárolta, és nem árulta el a helyét). De ennél sokkal viccesebb lenne, folytattam, ha kiderülne, hogy a RW-koncertre is sikerült az ő szektorába beletalálnom a Puskás Stadionban, ami azért mégiscsak nagyobb valamivel, különös tekintettel arra, hogy az L. állni szokott. És itt eszembe jutott, hogy végtére is, rákérdezhetek nála, úgyhogy megkérdeztem az L.-t, hogy ugye nem a K1 szektorba*** vettél jegyet, haha, mire azt felelte, hogy de. És ez azért a 40+ szektort tekintetbe véve szép munka volt a sorstól.

Ekkor szóltak, hogy kész a kocsi, úgyhogy fizettem, majd kimentem az autóhoz, és majdnem visszafordultam, hogy a nyakukba ugorjak, mert kiderült, hogy kívül-belül kitakarították. Csak hogy érzékeltessem, milyen állapotok uralkodtak benne takarítás előtt, amikor az L.-t kedden körbefurikáztam a városban, egy idő után megkérdezte, hogy tudom-e, hogy a hátsó ülés előtt kinőtt egy bokor, majd kissé szemrehányóan hozzátette, hogy és még csak nem is locsolom rendesen, mert tökre ki van száradva. Majd az este valamelyik későbbi részében megjegyezte, hogy ha járnánk, akkor biztosan kitakarítaná az autómat, de utána nagyon lekezelően nézne, amire én azt feleltem, hogy egyrészt járhatunk arra a pár órára, másrészt, ha kitakarítja a kocsimat, akkor utána akárhogyan nézhet rám (de nem jártunk).

Szóval végül tényleg vettem a Homasitában két darab ablaktörlőt összesen háromezerhatszáz forintért, de úgy, hogy amikor bementem, az első eladó rám nézett, meghallgatott, majd kijött velem (az esőben!) megnézni, milyen ablaktörlő kell nekem, és miután kifizettem, ismét kijött (csak megkért, hadd vegyen előtte fel egy esőkabátot), és felszerelte, kipróbálta, és amikor a kezébe nyomtam egy ezrest, akkor azt mondta, hogy ne hülyéskedjek már (de tájékoztattam, hogy megspórolt nekem hetvenvalahányezret, úgyhogy nyugodtan elfogadhatja).

A csapágycserével meg nyomon vagyok (az első felhívott szervizben valamivel kevesebbet mondtak a csapágyra, a munkadíjra meg azt, hogy olyan 7-10e között lesz), de ha valaki tud jó Toyota szervizt (amelyben van számítógép a Priushoz) Sóskút-Tárnok-Érd-Törökbálint-Budaörs környékén, azért szóljon nyugodtan.

Ja, és este meg a hősiességemért és az átélt szenvedésekért cserébe kaptam egy stílszerű Garage Hard Lemonade-et, úgyhogy most egy kicsit kevésbé fáj az a két csapágy.

* Juteszembe, csak tanulságul másoknak, azt a hibát is elkövettem, hogy a ablak kapargatása előtt csak benyúltam elindítani az ablaktörlőt a kocsi bal eleje mellett állva, mire azonnal több kiló havat kaptam a nyakamba.
** Visszatekertem a kupakot.
*** A szektor nevét a személyiségi jogai védelmében megváltoztattuk.
Advertisements

12 thoughts on “tire tracks and broken hearts

  1. interpreter

    Mivel te vagy az egyetlen Prius tulajdonos akit ismerek ja es Brad Pitt de neki meg a blogjat sem olvasom. Szoval kerdes neked szall: Ha ujra kezdenel, vennel megint Priust? ertsd megbantad?

    1. lucia Szerző

      én nagyon-nagyon imádom, annak ellenére, hogy két hónappal a devizahitelek bedőlése előtt vettem frankhitelre. egyrészt tökre biztonságban érzem magam (és a gyereket) benne, másrészt 2007 óta ez a csapágydolog az első javítanivaló rajta (kivéve, amikor lezúzom a kasztnit, de az az én hibám), pedig vadmalac módjára vezetek (és olyan is előfordult már, hogy az alie navigált, ami azt jelentette, hogy kiterítette elém a térképet, és próbálta megtalálni, hol vagyunk, én meg a GPS-t néztem, ami azt mondta, hogy menjünk előre egyenesen, csak ott nem volt IRL út, úgyhogy fennakadtam a bozótban, de nem lett baja).

      tényleg keveset fogyaszt a méretéhez és a súlyához képest, és gyerekkel azért nem mindegy, hogy napokig lehet benne várakozni járó motorral, tankolás nélkül (meg akkor se mindegy, amikor csak pár órát kell várakoznom, de beledughatom a notebookomat (tele van szivargyújtóval)). Tök fordulékony, van benne tolatókamera, jól gyorsul nagy sebességen is (előzésnél számít), utasoknak sok hely van benne, a csomagtartója aránylag kicsinek mondott (alatta van a nagy akku, meg asszem, a villanymotor is), de így is belefért a babakocsi, meg ikeás bútorokat is tudok vele szállítani (a két méter magas, lapraszerelt könyvespolc is belefért az első ülésen átcsúsztatva). nagyon kényelmes és nagyon egyszerű vezetni (fokozatmentes automata váltó, stb, szóval egy kéz elég hozzá, dodzsem, én simán sminkelek meg eszem vezetés közben, és ebből még nem volt balesetveszélyes helyzetem). és én imádom a menetgrafikát (folyamatosan mutatja, hogy éppen melyik motor megy, erre általában mindenki rátapad pár órára), imádom, hogy nem kell elővenni a kulcsot sem a kinyitáshoz, sem a bezáráshoz, sem az indításhoz, elég, ha a táskámban van, meg a műszerfalát is nagyon szeretem, tökre sci-fi. és a kormányon lévő gombokat (ugrás a következő számra a lemezen :)). mondjuk én amúgy is toyota-fan vagyok, az előző is az volt. ja, és hibriddel itthon is több helyen ingyen parkolhatok, meg autózhatok a rendszám alapján autómentes szmognapokon, olcsóbb a kötelező, stb, Angliában meg tudtommal még több mindenféle kedvezmény van rá. ja, és ha kifogy a benzin, utána még olyan 50 km-t megtesz akkuról (tesztelve), majd amikor csipogni kezd az akku is, akkor takarékos menetmódra vált, és még úgy is tud menni olyan két kilométert.

      ami nem jó benne: az átlagosnál szélesebb az A-oszlop, úgyhogy kereszteződésnél figyelni kell, nehogy a holttérbe kerüljön valami. az enyémben, ha felkapcsolom a belső világítást, és elfelejtem lekapcsolni, nem kapcsol le magától, úgyhogy lemerítheti a kis akkut, amelyről az indítómotor is megy (ezt azóta állítólag megoldották). mechanikusan (tehát kulcsot elővéve és bedugva) csak a vezetőoldali ajtó nyitható (ez olyanoknak lehet probléma, mint én, akik simán beállnak szorosan fal mellé, kimásznak az utasülésről, majd lemerítik az akkut, de ha az ember bejutott a vezetőoldalról, onnantól belülről minden nyitható delej nélkül is). az izzók és a kis akkumulátor cseréjéhez szakember kell, mert szét kell hozzá kapni a kocsit (de ez tudtommal a modern autók jó részével így van), viszont a bebikázáshoz kiraktak a motorházba egy interfészt, úgyhogy ahhoz nem kell különleges tudás (olajat és szélvédőfolyadékot is lehet házilag). továbbá nagyon halk, a minap például sikerült úgy behajtanom egy nyugdíjascsoportba, mint az ilyen mémes képeken szoktak a birkanyájba, és a közvetlenül előttem sétálók nem hallottak, ilyenkor lehúzom az ablakot, és felhangosítom a zenét.

      a rövid válasz pedig az, hogy nem bántam meg, szerintem a következő is prius lesz :)

    1. lucia Szerző

      szerintem azért jóval komolyabb és hangsúlyosabb jelzés a sorstól, hogy az elmúlt tizenhárom évben, mióta nem járunk, sokkal jobban kijövünk egymással :)

      1. meow

        Itt értelemszerűen adódik a kérdés (és fantáziámban hosszú, noir-jellegű bejegyzést kapok válaszul a szlávos arcú fiatal lányról :D), hogy és mi volt tizenhárom évvel ezelőtt, mikor még jártatok? :)

    1. lucia Szerző

      nem, neki ilyenek a prioritásai :) amúgy az ablaktörlőn kívül kért még egy másik polcot (megvéve), hogy külön polcokon tarthassa a legóit és a kisautóit, továbbá piros és fekete angry birds plüssmadarakat (mert az óvoda legaranyosabb kislányának az angry birds a kedvence), ezeken felül meg kap még angry birdsös pólót, lego darut és lego autómosót, már nagyon várom, hogy mit szól hozzá :)

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s