a piros háromszög rejtélye

Biztosan utána tudnék nézni neten is, de ide annyi autós izé olvas és osztja meg mindig velem ismereteinek széles tárházát az okulásomra, hogy mondja meg már valaki, honnan tudja a Prius álló helyzetben, hogy már nem kell a piros háromszög, ha felfújom a kereket?

Mióta téli kerékre lett cserélve a nyári kerék, azóta mutatja a műszerfal azt a szimbólumot, amit én egy zárójelbe zárt, aláhúzott felkiáltójelnek néztem, de mint kiderült, egy (éliről nézve) kerékszimbólumban lévő felkiáltójel (aminek valóban több értelme is van), ami, ha jól olvastam, arra utal, hogy a nyomáskülönbség miatt lényegesen eltér valamelyik két, egy tengelyen lévő kerék fordulatszáma. Több alkalommal is elhatároztam, hogy oké, holnap majd felfújom a kerekeket. Ma éppen a rendszergazdához mentem egyébként a vinyócserés notebookért, amikor a jobb oldal rászaladt egy jeges foltra, és ezért kigyulladt a Halálos Veszélyt jelző Általános Piros Háromszög is, ami a manual szerint kábé azt akarja közölni az emberrel, hogy “mivel eddig nem korrigáltad a jelzett hibát, most MIND ITT PUSZTULUNK SOKFELKIÁLTÓJEL”, és úgy is néz ki (tehát ezesetben arról szól, hogy most már tényleg végzetes a nyomáskülönbség a két kerék között).

Mindenesetre elmentünk a rendszergazdával és felfújta a kerekeket, mire rögtön az autó indításakor, álló helyzetben eltűnt a piros háromszög, a zárójelben aláhúzott felkiáltójel persze maradt, de az, ha nem resetelem a rendszert, mindig marad még egy ideig, mielőtt elhiszi, hogy tényleg intézkedtem. A kérdés az, hogy mit érzett az autó, ami miatt eltűnt a piros háromszög? (A megjelenése után volt egyszer fújás nélkül leállítva és elindítva a kocsi, és akkor megmaradt kihagyás nélkül, szóval az nem megoldás, hogy a kikapcsolás miatt).

[kieg.: itt van illusztráció a piros háromszögről, a keréknyomásos ikon meg akkora és olyan színű, mint a képen látható check engine light, csak kettővel odébb van, és tényleg így néz ki: ( ! )).

34 thoughts on “a piros háromszög rejtélye

  1. klem

    Selachophob: tudom, hogy vannak olyan törések. és szerintem a fentebb vázolt szituációban (fej 2 m-re a testtől) NEM 99%-os biztonsággal nyilatkozhatunk.:P
    (és halált is meg lehet állapítani fényképről, meg 3 méterről is. pont tegnapelőtt futottam bele egy ilyenbe – nem, én sem akarok beszélni róla:P

    Kedvelés

  2. Selachophob

    klem: Pedig rém egyszerű. Halált általában nem lehet fényképről megállapítani. De amikor a képen az érintett feje a testétől 2 m távolságban van, akkor 99%-os biztonsággal nyilatkozhatunk az illető haláláról. Hidd el, van olyan törés, ami fényképen is látszik.

    Kedvelés

  3. Tarhonyakártevő

    @klem: Biztos meg fogod tudni, mert most az jön, hogy Sela online begipszeli lucia ujját. Az pedig nem létezik, hogy ezt ő ne írja meg. (Szájjal-lábbal gépelve, akár.)

    Kedvelés

  4. klem

    hát ez nekem kib…ttul tetszik, ahogy fénykép alapján diagnosztizáljátok a törést-nemtörést:P
    Szeretném tudni, sikerült-e végül diagnózist alkotni:P
    el van törve, vagy nincs eltörve.

    Kedvelés

  5. Selachophob

    Igen, fentről és profilból, remélem, mindketten ugyanazt értjük alatta. A fényképezőn lévő időzített kioldó segítségedre lehet a többkezes darab elkészítésében. :-)
    A diszkréciómban bízhatsz, az adott szón kívül más is kötelez.

    Kedvelés

  6. lucia

    Selachophob: oké, merről kétirányú? fentről és profilból? úgy érzem, némileg kihívás lesz egyszerre két kisujjamról fényképet készíteni harmadik kéz nélkül, de megoldom, viszont soha, de soha nem teheted fel a netre, mert a bal kövérnek tűnik most.

    (köszi)

    Kedvelés

  7. Selachophob

    Mivel otthoni röntgenkészüléked nincs, ezért egy kétirányú összehasonlító felvételt küldj a címemre. :-)
    (tehát összesen két darab kép, mindig melléteszed a másik kisujjadat referenciának, extraként azt is megküldheted, hogy mennyire tudod behajlítani :-) )

    Kedvelés

  8. lucia

    Selachophob: nem tudom, tudsz? :)

    szerintem az nem tett jót neki, hogy ráfeküdtem, de ma reggelre kicsit liláspirosabb lett és dagadtabb, és fáj, ha mozgatom, úgyhogy nem mozgatom, hanem remélem, hogy meggyógyul magától.

    Kedvelés

  9. Selachophob

    lucia: Azt az ujjat már én is nézegettem, de mivel többszöri rákérdezésre is azt mondtad, hogy jól vagy, így nem erőltettem a témát. Tudok segíteni?

    Kedvelés

  10. lucia

    Tarhonyakártevő: sőt, ma reggel egy fogorvos ismerősöm diagnosztizálta az _autóban_ a szerinte kisujj-törésemet, szerintem ez nem véletlen. de a diagnózison túlmenően a fogorvosságára hivatkozva nem volt hajlandó tenni semmit az ügyben, pedig mondtam neki, hogy orvos-orvos, tökmindegy, röntgenkészüléke is van, meg minden, ideje nyitnia a nyaktól lefelé lévő területekre is (elvégre én is beviszem a munkahelyére, pedig nem vagyok hivatásos sofőr), de mereven elzárkózott. szakbarbárok.

    rontáslevétel viszont jöhet, amennyiben nem kell hozzá fekete kakast vágni, mert a vért elég nehéz kitisztítani a kárpitból.

    Kedvelés

  11. Tarhonyakártevő

    lucia: továbbá elrontotta a mikródat és a tápkábelt. Vigyázni kell a rosszindulatú mesterséges intelligenciákkal.

    Azt hiszem, ideje valami cyber-rontáslevételnek. Hátha Selachophob ilyet is vállal. (Meg születésnapot és bar-micvót.)

    Kedvelés

  12. rgranc

    lucia: Most megfogtál, csak olvastam az érzékelőt, Priust csak kívülről láttam eddig.

    Ha nem a kerékcsere közben rakták át az akármit a szerelők a másik felnire/kerékre (természetesnek véve a dolgot, és ezért nem híva fel a figyelmed rá), akkor csak a Prius paranormális jellege mutatkozhat meg a dologban. :D

    Kedvelés

  13. algi

    lucia: Most azon gondolkozom, hogy vajon mikor hasznos információ az autót vezető egyén számára, hogy leesett a kerék. Tehát mikor van az a helyzet, hogy a megfelelő műszerezettség híján az anyósülésen a mitfárer azt mondhatja: “Te, leesett az egyik kerék.” Mire a sofőr: “Tényleg? Kösz, hogy szóltál. Észre se vettem. Ha nem mondod, hülyén halok meg.”

    Kedvelés

  14. lucia

    algi: nem nekem címezted, de egyébként amikor a kereket már csak egy csavar tartotta lazán, még akkor sem jelzett, viszont észrevettem (nem, továbbra sem akarok beszélni róla:)).

    Kedvelés

  15. lucia

    F99: aha, csak az a fura, hogy leállítás-újraindítás után is égve maradt a megdöglős háromszög, pontosan a kerékfújásig. rejtélyes.

    Kedvelés

  16. F99

    Öööazt írtad, hogy amióta a téli gumi van fent, azóta mutatja, hogy gumiügyben fáj neki valami. Ez, ha a téli gumiban nincs jeladó, elvhelyes.
    Lehet, hogy a megcsúszásnál a kerekek fordulatszám-különbsége már akkora volt, hogy -a nyomásérzékelőktől függetlenül- beköhögött a rendszer, hogy itt defekt van és amíg a fordulatszám-különbséget fújással nem korrigálod egy bizonyos határon belülre, addig ég a lámpa, de ez már spekuláció, nem tudom, konkrétan hogyan programozták az autókomputert. Normális szervizben öt perc alatt kiolvassák neked, mit értett valójában a kompúter a “Megdöglötök mind, rusnya humánok, éljenek a Gépek!” jelzés alatt, lehet, hogy csak az ASR jelzett be, hogy énnye.

    Kedvelés

  17. lucia

    F99: ezzel a dologgal csak annyi a bajom, hogy az autón most nem a saját kereke van, hanem a téli kerék, ami felnistül-mindenesetül más, mint az eredeti (és nem is a márkaszervizben vettem). ilyenkor ez hogy van?

    Kedvelés

  18. F99

    A szelep alatt (illetve azzal egybeépítve), a felnin belül egy kis elemes műanyag bigyó méri a nyomást (valószínűleg valami piezorezisztív alapú szenzorral) és rádión küldi a státuszt. Lehet közben gumit cserélni, csak oda legyen visszatéve a felni, ahonnan leszedték, mert vagy rossz kereket fog mutatni, vagy újra kell programozni a bigyókat, ki hol van. A rendszer a kerék leesését is jelzi, ha a kerék már eltávolodott annyira a kocsitól, hogy a rádiós kapcsolat elmegy.

    Kedvelés

  19. Panzer

    Bizony, szepen fejlett kereknyomas-erzekelo rendszere van.
    (Ennek tovabbi elonye, hogy adott esetben defektturo gumiabroncsot is felszerelhetsz ra, amit a nyomaserzekelo nelkuli autokra nem celszeru ratenni.)

    Kedvelés

  20. Sway

    Nekünk csak egy szimpla Lagunánk van(2002es), ami kicsitmás jelzésekkel de hasonló bajokkal küzdött egy darabig. Egyszercsak a fedélzeti rendszer kijelezte nekem az egyik hátsó kereket villogtatva a kijelzőn,hogy melyikkel van gond. Kis idő múlva a másik hátsó kereket is, majd felgyulladt egy sárga kör, benne egy felkiálltójel. Kb 1 hónapig így jártam vele-mert nem láttam baját, azt hittem behülyültek az érzékelői) aztán hirtelen már kirakott egy piros felkiálltójelet is, emg egy újabb sárga service lámpát.:) Gondoltam ennek már fele sem tréfa, elvittem szerelőhöz, aki javasolta szintén,hogy nézzem meg a nyomást a gumikban…elvittük a kútra , emgnéztük kb alig alig fújtunk az egyik első(!) és egyik hátsó kerekébe és láss csodát, eltűnt a service lámpa és piros felkiálltójel, amjd egy kis idő múlva a sárga körben lévő felkiálltójel is…:) túl okosak ezek az autók.

    Kedvelés

  21. tallian.miklos

    Gondolom, valami MEMS szenzor. Ugyanolyan technikával készült kis basz, mint ami a telefonokban a gyorsulást meg az elfordulást érzékeli, akárhova be lehet tenni. Nem kell ma már olyan klasszikus nyomásmérő, amilyen nagyapámnak volt, műbőr tokkal meg minden.

    Kedvelés

  22. lucia

    rgranc: és hol vagy hogyan? mert kerékcsere közben nem láttam semmit, illetve azt sem érzi vmiért a rendszer, ha rosszul van feltéve az egyik kerék, és le akar esni (nem, nem akarok róla beszélni).

    Kedvelés

  23. rgranc

    Végre egy téma, amiben meg tudom előzni a hozzászólásommal az itt túltengő csajokat… :D

    Naszóval természetesen onnan, hogy a régebbi Toyotáktól eltérően a Prius már nem csak a fordulatszámkülönbséget érzékeli adott tengely két kereke között, hanem valós elektronikus nyomásérzékelők is vannak minden keréken.

    Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.