Biztosan utána tudnék nézni neten is, de ide annyi autós izé olvas és osztja meg mindig velem ismereteinek széles tárházát az okulásomra, hogy mondja meg már valaki, honnan tudja a Prius álló helyzetben, hogy már nem kell a piros háromszög, ha felfújom a kereket?
Mióta téli kerékre lett cserélve a nyári kerék, azóta mutatja a műszerfal azt a szimbólumot, amit én egy zárójelbe zárt, aláhúzott felkiáltójelnek néztem, de mint kiderült, egy (éliről nézve) kerékszimbólumban lévő felkiáltójel (aminek valóban több értelme is van), ami, ha jól olvastam, arra utal, hogy a nyomáskülönbség miatt lényegesen eltér valamelyik két, egy tengelyen lévő kerék fordulatszáma. Több alkalommal is elhatároztam, hogy oké, holnap majd felfújom a kerekeket. Ma éppen a rendszergazdához mentem egyébként a vinyócserés notebookért, amikor a jobb oldal rászaladt egy jeges foltra, és ezért kigyulladt a Halálos Veszélyt jelző Általános Piros Háromszög is, ami a manual szerint kábé azt akarja közölni az emberrel, hogy “mivel eddig nem korrigáltad a jelzett hibát, most MIND ITT PUSZTULUNK SOKFELKIÁLTÓJEL”, és úgy is néz ki (tehát ezesetben arról szól, hogy most már tényleg végzetes a nyomáskülönbség a két kerék között).
Mindenesetre elmentünk a rendszergazdával és felfújta a kerekeket, mire rögtön az autó indításakor, álló helyzetben eltűnt a piros háromszög, a zárójelben aláhúzott felkiáltójel persze maradt, de az, ha nem resetelem a rendszert, mindig marad még egy ideig, mielőtt elhiszi, hogy tényleg intézkedtem. A kérdés az, hogy mit érzett az autó, ami miatt eltűnt a piros háromszög? (A megjelenése után volt egyszer fújás nélkül leállítva és elindítva a kocsi, és akkor megmaradt kihagyás nélkül, szóval az nem megoldás, hogy a kikapcsolás miatt).
[kieg.: itt van illusztráció a piros háromszögről, a keréknyomásos ikon meg akkora és olyan színű, mint a képen látható check engine light, csak kettővel odébb van, és tényleg így néz ki: ( ! )).
Mivel a 0% valószínűségű esemény bekövetkezte nem lehetetlen, így a 100% valószínűséggel bekövetkezőé sem biztos. ;)
KedvelésKedvelés
klem: Hány százalékra gondoltál? (Én hagytam egy kis helyet a statisztikai hibának :-) )
KedvelésKedvelés
Selachophob: tudom, hogy vannak olyan törések. és szerintem a fentebb vázolt szituációban (fej 2 m-re a testtől) NEM 99%-os biztonsággal nyilatkozhatunk.:P
(és halált is meg lehet állapítani fényképről, meg 3 méterről is. pont tegnapelőtt futottam bele egy ilyenbe – nem, én sem akarok beszélni róla:P
KedvelésKedvelés
klem: Pedig rém egyszerű. Halált általában nem lehet fényképről megállapítani. De amikor a képen az érintett feje a testétől 2 m távolságban van, akkor 99%-os biztonsággal nyilatkozhatunk az illető haláláról. Hidd el, van olyan törés, ami fényképen is látszik.
KedvelésKedvelés
@klem: Biztos meg fogod tudni, mert most az jön, hogy Sela online begipszeli lucia ujját. Az pedig nem létezik, hogy ezt ő ne írja meg. (Szájjal-lábbal gépelve, akár.)
KedvelésKedvelés
klem: nem akarok beszélni róla :)
KedvelésKedvelés
hát ez nekem kib…ttul tetszik, ahogy fénykép alapján diagnosztizáljátok a törést-nemtörést:P
Szeretném tudni, sikerült-e végül diagnózist alkotni:P
el van törve, vagy nincs eltörve.
KedvelésKedvelés
Selachophob: elküldtem, de ezt a testrészfényképezést még gyakorolnom kell :)
KedvelésKedvelés
Igen, fentről és profilból, remélem, mindketten ugyanazt értjük alatta. A fényképezőn lévő időzített kioldó segítségedre lehet a többkezes darab elkészítésében. :-)
A diszkréciómban bízhatsz, az adott szón kívül más is kötelez.
KedvelésKedvelés
Selachophob: oké, merről kétirányú? fentről és profilból? úgy érzem, némileg kihívás lesz egyszerre két kisujjamról fényképet készíteni harmadik kéz nélkül, de megoldom, viszont soha, de soha nem teheted fel a netre, mert a bal kövérnek tűnik most.
(köszi)
KedvelésKedvelés
Mivel otthoni röntgenkészüléked nincs, ezért egy kétirányú összehasonlító felvételt küldj a címemre. :-)
(tehát összesen két darab kép, mindig melléteszed a másik kisujjadat referenciának, extraként azt is megküldheted, hogy mennyire tudod behajlítani :-) )
KedvelésKedvelés
Selachophob: nem tudom, tudsz? :)
szerintem az nem tett jót neki, hogy ráfeküdtem, de ma reggelre kicsit liláspirosabb lett és dagadtabb, és fáj, ha mozgatom, úgyhogy nem mozgatom, hanem remélem, hogy meggyógyul magától.
KedvelésKedvelés
lucia: Azt az ujjat már én is nézegettem, de mivel többszöri rákérdezésre is azt mondtad, hogy jól vagy, így nem erőltettem a témát. Tudok segíteni?
KedvelésKedvelés
Tarhonyakártevő: sőt, ma reggel egy fogorvos ismerősöm diagnosztizálta az _autóban_ a szerinte kisujj-törésemet, szerintem ez nem véletlen. de a diagnózison túlmenően a fogorvosságára hivatkozva nem volt hajlandó tenni semmit az ügyben, pedig mondtam neki, hogy orvos-orvos, tökmindegy, röntgenkészüléke is van, meg minden, ideje nyitnia a nyaktól lefelé lévő területekre is (elvégre én is beviszem a munkahelyére, pedig nem vagyok hivatásos sofőr), de mereven elzárkózott. szakbarbárok.
rontáslevétel viszont jöhet, amennyiben nem kell hozzá fekete kakast vágni, mert a vért elég nehéz kitisztítani a kárpitból.
KedvelésKedvelés
lucia: továbbá elrontotta a mikródat és a tápkábelt. Vigyázni kell a rosszindulatú mesterséges intelligenciákkal.
Azt hiszem, ideje valami cyber-rontáslevételnek. Hátha Selachophob ilyet is vállal. (Meg születésnapot és bar-micvót.)
KedvelésKedvelés
rgranc: na végre, nem én akartam kimondani, hogy öntudatára ébredt, és konkrétan figyeli, mit csinálok :)
KedvelésKedvelés
lucia: Most megfogtál, csak olvastam az érzékelőt, Priust csak kívülről láttam eddig.
Ha nem a kerékcsere közben rakták át az akármit a szerelők a másik felnire/kerékre (természetesnek véve a dolgot, és ezért nem híva fel a figyelmed rá), akkor csak a Prius paranormális jellege mutatkozhat meg a dologban. :D
KedvelésKedvelés
@algi: Észreveszed, de az nem hivatalos.
KedvelésKedvelés
lucia: Most azon gondolkozom, hogy vajon mikor hasznos információ az autót vezető egyén számára, hogy leesett a kerék. Tehát mikor van az a helyzet, hogy a megfelelő műszerezettség híján az anyósülésen a mitfárer azt mondhatja: “Te, leesett az egyik kerék.” Mire a sofőr: “Tényleg? Kösz, hogy szóltál. Észre se vettem. Ha nem mondod, hülyén halok meg.”
KedvelésKedvelés
algi: nem nekem címezted, de egyébként amikor a kereket már csak egy csavar tartotta lazán, még akkor sem jelzett, viszont észrevettem (nem, továbbra sem akarok beszélni róla:)).
KedvelésKedvelés
F99: Ha leesik a kerék, azt nem veszed észre jelzés nélkül is?
KedvelésKedvelés
Fordítós izé :P
KedvelésKedvelés
Apafej: aha, autós izét írtam, igen :)
KedvelésKedvelés
F99: aha, csak az a fura, hogy leállítás-újraindítás után is égve maradt a megdöglős háromszög, pontosan a kerékfújásig. rejtélyes.
KedvelésKedvelés
Autós izé ???
KedvelésKedvelés
Öööazt írtad, hogy amióta a téli gumi van fent, azóta mutatja, hogy gumiügyben fáj neki valami. Ez, ha a téli gumiban nincs jeladó, elvhelyes.
Lehet, hogy a megcsúszásnál a kerekek fordulatszám-különbsége már akkora volt, hogy -a nyomásérzékelőktől függetlenül- beköhögött a rendszer, hogy itt defekt van és amíg a fordulatszám-különbséget fújással nem korrigálod egy bizonyos határon belülre, addig ég a lámpa, de ez már spekuláció, nem tudom, konkrétan hogyan programozták az autókomputert. Normális szervizben öt perc alatt kiolvassák neked, mit értett valójában a kompúter a “Megdöglötök mind, rusnya humánok, éljenek a Gépek!” jelzés alatt, lehet, hogy csak az ASR jelzett be, hogy énnye.
KedvelésKedvelés
F99: ezzel a dologgal csak annyi a bajom, hogy az autón most nem a saját kereke van, hanem a téli kerék, ami felnistül-mindenesetül más, mint az eredeti (és nem is a márkaszervizben vettem). ilyenkor ez hogy van?
KedvelésKedvelés
A szelep alatt (illetve azzal egybeépítve), a felnin belül egy kis elemes műanyag bigyó méri a nyomást (valószínűleg valami piezorezisztív alapú szenzorral) és rádión küldi a státuszt. Lehet közben gumit cserélni, csak oda legyen visszatéve a felni, ahonnan leszedték, mert vagy rossz kereket fog mutatni, vagy újra kell programozni a bigyókat, ki hol van. A rendszer a kerék leesését is jelzi, ha a kerék már eltávolodott annyira a kocsitól, hogy a rádiós kapcsolat elmegy.
KedvelésKedvelés
Bizony, szepen fejlett kereknyomas-erzekelo rendszere van.
(Ennek tovabbi elonye, hogy adott esetben defektturo gumiabroncsot is felszerelhetsz ra, amit a nyomaserzekelo nelkuli autokra nem celszeru ratenni.)
KedvelésKedvelés
Nekünk csak egy szimpla Lagunánk van(2002es), ami kicsitmás jelzésekkel de hasonló bajokkal küzdött egy darabig. Egyszercsak a fedélzeti rendszer kijelezte nekem az egyik hátsó kereket villogtatva a kijelzőn,hogy melyikkel van gond. Kis idő múlva a másik hátsó kereket is, majd felgyulladt egy sárga kör, benne egy felkiálltójel. Kb 1 hónapig így jártam vele-mert nem láttam baját, azt hittem behülyültek az érzékelői) aztán hirtelen már kirakott egy piros felkiálltójelet is, emg egy újabb sárga service lámpát.:) Gondoltam ennek már fele sem tréfa, elvittem szerelőhöz, aki javasolta szintén,hogy nézzem meg a nyomást a gumikban…elvittük a kútra , emgnéztük kb alig alig fújtunk az egyik első(!) és egyik hátsó kerekébe és láss csodát, eltűnt a service lámpa és piros felkiálltójel, amjd egy kis idő múlva a sárga körben lévő felkiálltójel is…:) túl okosak ezek az autók.
KedvelésKedvelés
bármi mást szívesen ajánlok a főoldalra, de most véletlen kattintottam rá, mert fekve netezek..
KedvelésKedvelés
Gondolom, valami MEMS szenzor. Ugyanolyan technikával készült kis basz, mint ami a telefonokban a gyorsulást meg az elfordulást érzékeli, akárhova be lehet tenni. Nem kell ma már olyan klasszikus nyomásmérő, amilyen nagyapámnak volt, műbőr tokkal meg minden.
KedvelésKedvelés
rgranc: és hol vagy hogyan? mert kerékcsere közben nem láttam semmit, illetve azt sem érzi vmiért a rendszer, ha rosszul van feltéve az egyik kerék, és le akar esni (nem, nem akarok róla beszélni).
KedvelésKedvelés
Végre egy téma, amiben meg tudom előzni a hozzászólásommal az itt túltengő csajokat… :D
Naszóval természetesen onnan, hogy a régebbi Toyotáktól eltérően a Prius már nem csak a fordulatszámkülönbséget érzékeli adott tengely két kereke között, hanem valós elektronikus nyomásérzékelők is vannak minden keréken.
KedvelésKedvelés