az üveggyöngyökről

Ez a kérdés legutóbbi medúzatalálkozón is felmerült a látványszőr megjelenése előtt valamivel, de senki nem tudott rá adekvát választ adni, hogy tulajdonképpen mitől is akkora nagy szám a Swarovski kristály? Az ugyanolyan üvegstrassz, mint amilyet bármelyik rövidáruboltban lehet kapni nagyjából 15 ft/db áron, nagykereskedelmi forgalomban még olcsóbban, és oké, szépen csillog, nekem is tetszik, de mitől nem ciki azzal felvágni, hogy valaki Swarovski kristályt hord, vagyis színezett üveget? Attól, hogy drága? A SK olyan, mint a papírpénz, hogy az is csak papír, de önmagánál komolyabb értéket jelképez? És ezért kerül az a doboz Lindt csoki, amin van három darab ilyen nyomorult bizsu, többezer forinttal többe, mint az üvegtelen? Szeretném megérteni a jelenséget.

(És az ikeánál miért mindenki a bejárat közelébe tülekszik leparkolni az autójával, miért nem a kijárathoz, amikor pedig bemenni sokkal könnyebb, mint kicipelni valamit?)

Reklámok

8 thoughts on “az üveggyöngyökről

  1. piros_pötty

    Jól értem, hogy ha valakinek sok pénze van és nem egy minimálbérből élő ember életszínvonalát követi, és mondjuk vesz egy gucci napszemüveget, akkor azt azért teszi, hogy mások lássák, hogy megteheti?
    Mi az a drága dolog szerinted, amit egy gazdag ember megvehet anélkül, hogy ezt a hatást váltaná ki?

    Swarovszkit most azért ciki venni, mert az ár nincs arányban a valódi értékével vagy azért mert mások ilyen ékszerekkel vágnak fel?

  2. kai_sehmet

    lucia szívemből szóltál most nagyon.
    Amúgy swarowskyt ugyonazért vesznek az emberek mint undorító napszemüveget/táskát/mittomént undorító gucci stb logóval. Hogy mindenki lássa hogy megteheti. Persze a Swarowskyn nem árt rajtahagyni az árcédulát, mert máskülönben nem biztos hogy lejön róla hogy az. :)

  3. pappito

    valójában a különbség a kilónként húsz filléres kínai bizsi és a SK között a marketing. Mellesleg a SK legalább tisztességes üvegből van, de ez minden, amit a javára lehet írni.

    Mivel anno Strasszer mérnök úr pont azért találta ki a festett aljú köveket, hogy a szegények is csinálhassanak úgy, mint a gazdagok (haza adekvát: aventurin vs rézporos üveg), ez az igény örök, tehát a SK is el fog kelni.

    egy számomra ideális univerzumban nincsen ugyan csiszolt üvegfóka meg kismadarak, de hát senki se mondta, hogy ez egy olyan univerz.

    Egyébként a fentebbi kommentelő jól rámutatott arra, hogy pl. a cseh üvegipar (és üvegművészet) sem alacsonyodott odáig, hogy tömeggyártott strasszkövekkel díszítse a lakosságot (bár az anhalt üvegeknek ott is szép hagyománya van) de ez nem zavarja a SK, aki a gagyit szívbaj nélkül adja el drágán, és legtöbb amit elmondhatunk róla, hogy legalább nem mondja drágakőnek a terméket.

    Ahogyan nyilván senki sem tudná megfizetni egy Pantocsek Leo Valentin vagy egy Sovánka munkáit, (az egykorú vásárlók se tették) szívesen veszi a nép a csokoládék és telefonkészülékek díszítésére kifogástalan strasszköveket.

    Nincs is ezzel semmi baj, nem ez az egyetlen és nem is ez a legrosszabb amit az emberek divatból vásárolnak, ész nélkül.

    Senki sem rója fel az országnak, hogy minden háztartásban volt egy eredeti Gorka Sebestyén kerámia, később Gorka Lívia, pedig mindenki tudta, hogy szocialista nagyüzemben készülnek a cumók.

    Sajnos kis hazánkban ’49 óta (az ötvösműhelyek államosítása) nem volt igazi lehetősége kifejlődni annak az igényes vásárlórétegnek, aki eltartaná a minőségi dolgokat készítő mestereket. (általánosítok, de nem nagyon) Ne csodálkozzunk hát, ha a SK pusztán a jelenlétével letarolja a bizsupiac felső kategóriáját.

    Minden amit tehetünk, hogy mi nem vásárolunk ilyesmit (tudnunk kell gyermekeink szemébe nézni később) és összeszorított foggal nem minősítjük SK-t viselő ismerőseinket.

    Hagyjuk meg a SK-t a célcsoportnak, az “azérvettemterepjárótmerátláccikasövényen” populációnak.

    Közben sajnálkozzunk, hogy nem mi adunk el annyi szart, mint a Swarowski, mert akkor vásárlhatnánk igazi dolgokat magunknak és szeretteinknek.

  4. stan

    ó, jaj, csak így elárultad az összes többieknek a titkot és majd ezentúl ők is a kijárathoz parkolnak, nem lesz ez így jó, attól tartok.

  5. Tarhonyakártevő

    Akartam írni, hogy az én gyerekkorom Swarovskija a jabloneci (cseh) ólomkritály volt, de ahogy kutatok utána, úgy tűnik, hogy valami hasonló történt ott, mint nálunk a Zwack családdal meg a pártállami Unicummal.

    Nem teljesen normál üveg egyébként, hanem olyan, aminek felturbózták a fénytörését.
    A truváj persze nem ez benne, hanem a metszése-csiszolása, ami tényleg munkaigényes, még géppel is.

  6. Marcipánördög

    Igen, közönséges ólomkristály, csak jó a marketingje (és jó sok pénzt belenyomtak). Ráadásul mivel ragasztva vannak, könnyen kipotyognak előbb-utóbb..

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s