Amikor reggel ott ácsorogtam a durrdefekt után a szakadó hóban, az autópálya szélén, a semmi közepén, és enyhén remegő kézzel szívtam a cigarettámat (gondoltam, kell nekem ez a hét perc arra, hogy mentálisan felkészüljek a kerékcserére, mert szakadó hóban, munkába menős időben úgysem fog megállni senki, ehelyett viszont csak olyasmik jutottak eszembe, hogy ne felejtsem el kimosni a gyerek ovis ágyneműjét, szerencsére ennek ellenére olyan nyolc perc alatt sikerült a kerékcsere, és ebből három az volt, hogy ki-be transzportálom a csomagtartóból/ba a dögnehéz kerekeket), akkor meg sem fordult volna a fejemben, hogy nem ez lesz a nap legnagyobb izgalma, hanem amikor majd a munkahelyemről hívogatom öt percenként a mentőket (nem magamnak), akik nem jönnek, mert nincs kocsi (hazafelé kiderült számomra, hol vannak, ugyanis szerintem az összessel találkoztam), majd mindezt megkoronázandó, felfordul előttem egy furgon egy szűk kis utcában.
Azóta azért minden rendben, lett új kerekem, a beteg állapota stabil és panaszmentes, a furgon pedig nem az enyém, de azért, gondolom, jogos, ha most azt tervezem, hogy dobostortát fogok vacsorázni. Úgy értem, egy egészet.
joozsef: gépész karon a mai napig az első tervezési feladat az autóemelő. Aztán van még másik 2 is abban a félévben. :) Nálunk is volt, aki az eredeti terveket másolta le :Đ
KedvelésKedvelés
Legjobb emlékeim szerint a 70-es években “csavaros emelő” témakörben volt tervezési feladat az autóemelő a BME-n.
Barna csomagolópapíron, ceruzával a terv, és fehér A4-eken a számítások
Ja, ez nem diplomamunka volt, hanem kutyköz évközbeni gyakorlati lecke.
És nem, nem fogadták el (74-ben, nekem harmadévben a 4-esért vagy 5-ösért) a létező Lada emelő rajzát.
Szivargyújtós. Pfúj.
Sic transit gloria mundi.
KedvelésKedvelés
Tarhonyakártevő: erre csak az ügyvédem jelenlétében vagyok hajlandó nyilatkozni, és akkor még fel sem merült a kérdés, hogy meg kellene találni akár papír, akár digitális formában :Đ
KedvelésKedvelés
Shia-ko: És hogyan kell téged korrumpálni ahhoz, hogy lássuk azt a tervet?
[bluemoon](#13416823): Igen, erről beszélek… amikor valami piros, ahelyett, hogy könnyű és ergonomikus lenne.
A láncfűrészemet például azért nem tudom biztonságosan fogni, mert egy kézzel nem érem át azt a két kapcsolót, amit egyszerre kellene benyomva tartanom a működéshez.
(Arről a weboldalról már csak az automatikusan induló zene miatt se vegyetek semmit)
KedvelésKedvelés
Tarhonyakártevő: Erre gondolsz? Tessék:
http://www.girlytools.hu/ Hát persze,
trendi kalapdobozban… kígyóbőr hatású bevonattal… 47.700 HUF (25% ÁFÁ-val)
csak megjegyzem az ÁFA már elég régen 27 %
KedvelésKedvelés
lucia: erre van egy jó megoldás: ne tedd! ;)
[Tarhonyakártevő](#13416589): ehh, ez csak egy alapvető tervezési feladat volt, de már az elején látszott, hogy ebből ki lehet hozni valami finomságot is. A gyakorlatvezető sírva röhögött, mikor meglátta :Đ
KedvelésKedvelés
Shia-ko: nem, nem, nem akarom megkérdezni, miért jártál retiküllel egyetemre :)
KedvelésKedvelés
Shia-ko: Ne hagyd abba, igény van rá! Jó női szerszámot (na jó, kis kezű, alacsony férfiaknak tervezett eszközt is) egész más specifikációk alapján kellene tervezni, és ilyet senki se csinál. Maximum rózsaszínre festenek valami meglévőt, ami attól még szar. Meggyőződésem, hogy komoly piaci rés.
KedvelésKedvelés
Emlékszem, mikor (az őslények korában) egyetemre járván retikülben elférő emelőt terveztem transporterhez… :ködösmúltbanmereng:
KedvelésKedvelés
Shia-ko: az is sokat segítene, de ilyenek a való életben nem léteznek (ellentétben a felsorolt eszközökkel) :)
KedvelésKedvelés
lucia: azt hittem, akinek egy Ryan-je van, hogy megcsinálja :P (persze olajosan, atlétában :Đ)
KedvelésKedvelés
amúgy itt egy videó a kerékcseréről, ha tényleg ennyire bonyolultnak tűnik: http://www.youtube.com/watch?v=ad2CtVQVcNM
(és sokat segít, ha az embernek hidralikus kocsiemelője van (ugrálni kell rajta, nem kézzel hajtani), és szivargyújtós csavarozója (nyomni kell a gombot)).
KedvelésKedvelés
Én is bármikor el tudom magyarázni, hogy kell kereket cserélni…
KedvelésKedvelés
Hát Lucia, eddig is durván toltad szerintem, de ez … Komolyan mondom …
KedvelésKedvelés
katkadu: na jó, de nekem van gyakorlatom (nyári-téli kerekeket én szoktam cserélni), meg eszközeim, és motivált a hideg, meg hogy beérjek időben (ügyfél jelezte érkezését).
(Továbbá emitt szeretném jelezni hálámat a rendszergazdának, akivel csúnyán beszéltem pár éve, amikor azt mondta, hogy márpedig most én kicserélem mind a négy kereket, ő meg végignézi, és szól, ha valamit nem jól csinálok).
KedvelésKedvelés
Azért az a 8 perc elég lenyűgöző.
KedvelésKedvelés
félértelmiségi: hát kereket cserélni mindenki tud, anélkül nem lehet jogsit kapni, legalábbis az én időmben ez még így volt :)
KedvelésKedvelés
Eddig is sokra tartottalak, de, hogy még kereket cserélni is tudsz… lenyűgöző…
KedvelésKedvelés
lucia: Én már nem merem meghúzni kézzel, mert a szervizben a pneumatika nem bír vele. :D Pedig becsszó gyengéd vagyok a csavarokkal kisgyerekkorom óta, mikor az elsőt megszakítottam. :Đ
KedvelésKedvelés
Shia-ko: én így lázadok.
KedvelésKedvelés
Thor: nem olyan nagy ügy egyébként (van szivargyújtós kerékcsavarlazítóm), csak hát azért sokkal szívesebben heverésztem volna valami meleg tengerparton.
KedvelésKedvelés
Fúképpen, hogy autópályán nem szabad kereket cserélni :Đ
KedvelésKedvelés
Hajrá lucia! Bár nem tudtam, hogy ez hozzátartozik a mentőhívás és felfordultfurgon-elhárító varázslathoz, de ha igen, vétek lenne kihagyni.
(Amúgy ájultan csodállak, nekem csak annyira futotta mindig a kerékcseréből, hogy elguruljak az első adandó benzinkútig, és kedves megértéssel mosolyogjak mindenkire aki integet, hogy tudom-e, hogy lapos a kerék)
KedvelésKedvelés
Jó étvágyat a doboshoz!
KedvelésKedvelés