i’ll go down to bill’s bar if i can make it that far

Cohennél* van egy olyan sor a The Captainben, hogy “complain, complain, that’s all you’ve done, ever since we lost / if it’s not the crucifixion, then it’s the holocaust”**, és most pont úgy érzem magam, hogy oké, lehet, hogy rossz dolgok történnek velem, meg nem tudok aludni, és van okom az önsajnálatra, de egy idő után ez akkor is szörnyen unalmas (mármint nekem magamnak, nem könnyű együttélnem velem).

Szóval holnap elmegyek levágatni a hajam, meg mr.a húsevő bulijára, meg szerzek így egyheti absztinencia után fehér rumot, hátha lesz olyan gyerekmentes este, amikor mojitózhatok az erkélyen (egyedül mojitózni talán egy fokkal kevésbé szánalmas, mint egyedül cigizni az adott erkélyen, különösen, hogy este olyan tíz körültől végighallgathatom a szembeszomszéd tinédzserkorú lányának a telefonbeszélgetéseit abból a stratégiai pozícióból, tehát ez már-már társas eseménynek számít). Addig meg befejezem a folyó munkáimat, vagy valami.

* Biztos annak is van valami latin neve, amikor az embert ellenállhatatlanul vonzzák a hosszúkás arcú, földjegyű, párkapcsolatilag állhatatlan, leginkább kanadai, esetleg amerikai halott vagy majdnem halott zsidók (a szellemi életem elég nagy része az Eric Berne – Leonard Cohen – J. D. Salinger háromszög mentén bonyolódik), de abban is biztos vagyok, hogy evolúciós értelemben ez nem a leghatékonyabb lelki ferdülés.

** Amúgy meg pár éve értettem meg, hogy igazából miről szól például a First We Take Manhattan, azelőtt nem nagyon figyeltem a szövegére.

Advertisements

9 thoughts on “i’ll go down to bill’s bar if i can make it that far

  1. Lam

    Meg a Field Commander Cohenben van olyan, h ‘other sorts of boredom advertised as poetry’, ez az első lemez óta eltelt idővel együtt megint kiadhat egy jelentést.

  2. lucia

    @Benenn: ironikus dal a “zsidóktól” (akik a jobboldal szerint “irányítják a világot” vagy “világuralomra törnek”) elsősorban amerikának (you loved me as a loser, i like your spirit and your clothes, stb), másodsorban az egész világnak. a see that line that moving through the station meg a birthmark on my skin sztem a koncentrációs táborokra való utalás (utóbbi a kézfejre tetovált azonosítóra).

    a 20 years of boredom még kicsit izgat, mert nem értem, de pl. ez a dal nagyjából húsz évvel született az első albumja után (remember me, i used to live for music), de a hatnapos háború után is, aztán ki tudja, mihez van köze.

  3. SyP

    Tényleg Lucia, és miről szól igaziból? :)

    Terrorizmusról? Az életéről és a zenéről? A zsidó világuralomról?

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s